مقال لابي الشمقمق نشرناه في يناير عام 2007 .. ونعيد نشره اليوم لغرض في نفس يعقوب


March 28 2014 10:30
 

 

تحول شيخ ازهري اسمه عبد الرؤوف عون من موظف غلبان الى مليونير بين يوم وليلة بعد ان نشر كتابا عن الزواج العرفي تضمن كتالوج لممارسة الجنس على الطريقة الاسلامية ... وقامت محطة اوربيت المملوكة لامراء سعوديين ( ابنة الملك عبدالله وزوجها ) بالترويج للكتاب الذي باع خلال يوم واحد مليون نسخة ويقال انه كان اكثر الكتب مبيعا في معارض الكتب المصرية وهو كتاب مجاز من الازهر الشريف ومؤلفه ازهري وكتب صفته هذه على غلاف كتابه

انتهى الخبر

قريت الخبر ده وقلت في عقل بالي يا ولد الحق حالك واشتري نسخة من الكتاب ... لاني بصراحة مسلم وتزوجت من غير كتالوج  ... ولما غلب حماري ومالقيتش الكتاب في المكتبات المصرية لانه نفذ يا عيني في 24 ساعة قلت اتصل بمكتبة عرب تايمز يمكن الاقي نسخة ... ولقيت مش نسخة وحدة .... لقيت خمسين ... وعرفت بعد كده انهم اشتروا كمية اكبر لان جماهير عشاق الازهر في امريكا طلبوا توفير هذا الكتالوج لهم علشان ينيكوا نسوانهم على الطريقة الاسلامية الازهرية حتى ما يخشوا النار

اتصلت بصاحب دار نشر معروفة اسأله عن الجهة التي نشرت الكتاب فقللي انه يشك بأن الكتاب نشر بتمويل ودعم من محطة اوربيت الفضائية التي يمتلكها امراء من السعودية .... والدليل ان المحطة خصصت حلقة كاملة من برنامجها الشهير القاهرة اليوم اللي بيقدمه عمرو اديب للدعاية للكتاب حتى ان عمرو اديب قرأ فقرات من الكتاب صدمت المشاهدين المصريين لان عمرو ما قالش للمشاهدين ان الفقرات دي للكبار وان على اولياء الامور ابعاد اطفالهم من الغرفة وعدم الاستماع الى ما سيقرأه .

عمرو اديب مهد للدعاية بمدح الكتاب ومؤلفه ... وقال ان الكتاب فيه 8 طرق اسلامية لممارسة الجنس يوم الدخلة ... وقبل ما نلئط نفسنا قرا لنا عمرو اديب الطريقة الاولى وهي كما يلي نقلا عن الكتاب :

يقول فضيلة العالم الازهري  عبد الرؤوف عون - اللي صورته منشورة هنا - ما يلي :" بعد الوصول الى عش الزوجية وذهاب الاهل والاصدقاء والزملاء عليكم الدخول الى المنزل بالقدم اليمني مع دعاء الدخول باسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم اهل البيت " .

واخد بالك يا مرسي .... لما تدخل غرفة النوم مع مراتك في اول يوم في ليلة الدخلة مطلوب شرعا وفرعا ان تدخل برجلك اليمين ... يعني لو دخلت برجلك الشمال زواجك غير مقبول اسلاميا ... وما تنساش دعاء الدخول .... على فكرة .... قبل ما يشرح لنا العالم الازهري ومؤلف هذا الكتاب طريقة نيك الزوجة في اول ليلة خصص صفحتين  من كتابه لنشر الاذكار ... ودي لازم العريس يقولها قبل ليلة الدخلة والا زواجه حيكون باطل ...  وقدام كل ذكر من هذه الاذكار عدد لا يجوز مخالفته ...  مثلا ذكر " سبحان الله وبحمده ورضا نفسه " لازم يتقال 3 مرات ... يعني لو قلته مرتين يمكن ربنا ما يقبلش منك اسلامك .... ومثلا ذكر " سبحان الله العظيم وبحمده " لازم تقوله يا مسلم مائة مرة ... يعني 99 ما بينفعش ؟

نكمل بأه الوصفة ... يقول الكتاب :" عليكما مباشرة - يعني الراجل وعروسه - الذهاب لغرفة النوم ذات الاضاءة الخافتة والجو الرومنسي الشاعري الجميل والالوان الهادئة المريحة للاعصاب ... ويبدأ العريس بالتعبير عن حبه وشوقه بعبارات رقيقة مليئة بالحب والحنان حتى يذهب الرهبة والخوف من العروس ولا مانع من مداعبة غير مصطنعة ثم يبدأ في خلع ملابسها مع القبلات الحارة والاحضان وعبارات الحب والاعجاب والوصف الجميل لما يظهر بعد خلع الملابس ولكن دون تصنع زائد "

لغاية دلوقت اوكيه ... مع اني لم اسمع من قبل ان الرسول طلب من اصحابه ان تكون غرف النوم ذات اضاءة خافتة والجو رومانسي  لانه في عهده ما كانش في كهرباء ... والا ايه

طيب يا سيدي ... دخلنا بالرجل اليمين ... وشلحنا المرة فستانها ... وعايزين ننيك بأه ... نعمل ايه  ؟

يقول فضيلته :"بعد خلع الملابس فيما عدا الملابس الداخلية فقط وبعد الاحضان والقبلات اثناء الوقوف يسحب العريس عروسه الى السرير بلطف وحنان ويحاول خلع غطاء الصدر وهما جالسان ويحاول مداعبة الصدر بيده بينما فمه في فمها وينتظر حتى تسحبه هي الى النوم او يوميء اليها بدفعة فيها الحنية مع الدلال وعندها يقوم بخلع اخر قطعة من ملابسها ثم يبدأ بعد ذلك تقبيل الثديين قبل رضاعتهما والعروس مستلقاه على ظهرها مع اعطاء يديه الحرية لملامسة كافة جسدها بحنان وهذا الامر في غاية الاهمية حتى تصل يده اليسرى الى  قبلها - يعني اليمني ما بينفعش -  فيحاول تدليكه برفق وحنان مع التركيز على البظر من امكن ثم يترك رضاعة الثدي ويقبلها قبلة حنان ويتلمس حرارة شفتيها حتى يحس بالشفتين حارتين فيبدا بمص الشفه السفلى مختلطة بشهد الرضاب مع ملامسة القبلين والان اصبح الوضع جاهزا لاتمام العملية بنجاح ويسر ".

شوفتوا ازاي ...  التتابع مهم .. يعني الرضاعة من بز المرة اولا وبعدين مص الشفة السفلى ... اصح يا مسلم تمص الشفة العليا لانه ده مخالف للشرع الاسلامي الازهري ... وبعد كده وبيدك الشمال - اليمين حرام - تلك للمرة بظرها ... للتذكير بس ... الكلام ده والمكتوب في كتاب الشيخ الازهري الذي يوزع في مصر بعد ان اخذ ترخيص من الازهر  قرأه على سبعين مليون مشاهد مصري المذيع عمرو اديب الساعة ثمانية مساء في برنامج القاهرة اليوم ... يعني والعائلات المصرية قاعدة بتتفرج وبتسمع هي وبناتها وعيالها ازاي ينيكوا بعض في ليلة الدخلة

اكيد في بعض القراء بيقولوا : ما خلاص يا تقيل .. بلاش تعليقات هايفة وكمل القراءة ... عايزين نشوف النيك الاسلامي الازهري على اصوله .

طيب .. خلينا نكمل ... في الفقرة السابقة شلحنا المرة هدومها ورضعنا من بزازها ومصينا ... وبعدين نعمل ايه ؟

يقول فضيلته :" عندها يبدأ العريس برفع رجل عروسه ووضعها على كتفيه ويضغط عليهما برفق ويتلمس الفخذين بحنان حتى تلامس رجلاها صدرها او كتفيها او تكاد عندها يكون ذكره في قمة الانتصاب ويكون فمه في فمها ما امكن فيبدا بادخال الذكر وقد نزل منهما سائل التليين مع دعاء اللهم جنبنا الشيطان وجنب الشيطان ما رزقتنا "

من يرى صورة المؤلف التي ننشرها هنا  وصحته ما شاء الله كويسة يدرك ان العملية  ممكنة طبعا ... اي رفع الرجلين على الكتفين ... ولكن ماذا لو كان العريس اصبع لوز ونص مصيص والعروسة من الحجم الامريكي المدرع ... مين حيرفع رجلين مين يا شيخ  عبد الرؤوف ؟ ... وبعدين بشرفك ... انت لما دخلت الذكر بتاعك في البتاع بتاع مراتك  دعيت :" اللهم جنبنا الشيطان وجنب الشيطان ما رزقتنا ". يعني عايز تفهمني انك كنت بتنيك ... وبتدعي ؟

طيب وبعدين يا فضيلة الشيخ  ... رفعنا الرجلين ... ودخلنا الذكر ... وقرينا الدعاء وفوقه اية الكرسي ... وبعدين نعمل ايه في ليلتنا السودة دي ؟

يقول فضيلته مقدما بعض النصائح :" كلما ضغط على رجليها بكتفيه كلما كانت العملية ايسر وضروري الا يبدأ عملية الادخال قبل ان يحس بحرارة شفتيها كما ان رضاعة الثديين هي من اهم اسباب الاثارة لدى المرأة وكذا كلمات الحب والهيام والاهات من اهم الامور في بداية العملية لاثارة الطرفين ".

يعود فضيلته ليذكرنا بأن هذا نيك اسلامي ... فيقول :" هذه المقدمات ضرورية لكافة الاوضاع قال تعالى وقدموا لانفسكم " .

لاحظوا ان فضيلته ذكرنا بكافة الاوضاع ... يعني ده وضع واحد ولسه فيه يا مؤمن اوضاع كتيرة اسلامية فضيلته خبير بيها وهي موجودة بالكتاب وما اعرفش ليه المذيع عمرو اديب اختار الوضع الاول حتى يقراه على المشاهدين ... يمكن لان عمرو اديب من هواه رفع الاثقال مثل اخوه عماد الدين اديب  الزوج السابق لهالة سرحان ؟ والتي ننتظر منها ان تقدم لنا حلقة من برنامجها هي الاخرى تقول فيها هوه عماد الدين اديب طبق اي وضع في ليلة الدخلة ؟ يا داهية ليكون ركب فوقك ورفع رجليك .. ده كان فعصك ؟

نعود لفضيلته ... وصلنا لفين ... اه وصلنا لغاية ما دخلناه ... وقرينا اية الكرسي ...  ورضعنا من بز المرة ... وبعدين ؟

يقول :" عندما يتم الادخال بنجاح عليك تحريك الذكر حركة ترددية سحبا وادخالا وهو في قمة انتصابه مع ضرورة التحكم في اعصابك حتى لا تنهي انت العملية قبل ان تنتهي محبوبتك والمطلوب ان يتم الانزال من الطرفين في نفس الوقت ... من الضروري اثناء العملية عدم التفكير في اي شيء اخر ولكن ان رايت انك سريع الانزال وسوف تنتهي قبل ان تنتهي زوجتك فعليك فورا شغل ذهنك بشيء اخر يقلل من الاثارة عندك كأن تحاول ان تعد تنازليا من المائة مثلا 99 و 98 و 97 ...الخ فستجد ان الانتصاب عندك هدأ قليلا وتأخر الانزال عندها تعود لاكمال ما بدأت ".

من قال ان العالم احمد زويل هو اول من اكتشف الحركة الترددية ؟ ... اهو فضيلة الشيخ عبد الرؤوف ومن وراءه الازهر الشريف بيقول ان الحركة الترددية معروفة عند المسلمين من 1400 سنة واستخدموها في النيك ... وبعدين يا شيخ يا ضلالي ... لما كان الراجل عايز يؤجل الانزال مش كان لازم يقرأ ادعية بدل ما يقعد يعد من واحد لمية ... يعني عمرك شفت واحد عم بينيك مراته وحامل الة حاسبة علشان يعد ؟ لداهية تضيف في الطبعة الجديدة ان كل واحد عايز ينيك مراته لازم يدخل معاه لغرفة النوم كومبيوتر علشان يعد ؟

سأكتفي بهذا ولن اقرأ عليكم الوضع الثاني والوضع الثالث والوضهع الرابع .... الخ ... فقط اردت ان اقول ان مثل هذا الكتاب يجاز من قبل الازهر ويوزع على الناس وتقدم له برامج تلفزيونية بينما كتب لفرج فودة ونجيب محفوظ والعوا تصادر ويزج باصحابها في السجون او تصدر فتاوى ازهرية تفرق بين الرجل وزوجته مثلما حدث مع الدكتورة نوال السعداوي التي مهما تبذلت في كتبها لم تصل الى هذا المستوى الازهري الذي  يروج له الازهر وفضائيات ال سعود .

فضائية ال صهيون تعرض برامج وثائقية عن الطريقة التي ذبحوا فيها اسرانا ... ونحن نقدم للمشاهدين وصفات جنسية مقرفة باسم الاسلام والمسلمين ... وبعد هذا نسأل : هوه العالم بيبزق علينا احنا المسلمين ليه ؟

ده حتى هنا في امريكا ... لا يمكن لاي محطة فضائية محترمة ان تقدم برنامجا كهذا في وقت الذروة اي عندما تكون الاسرة مجتمعة لمشاهدة التلفزيون ... برامج كهذه تعرض من محطات مجهولة ويصعب الوصول اليها الا باشتراك وكيبل ولا يتم العرض الا بعد منتصف الليل مع مليون تحذير بأن هذه المواضيع غير مناسبة لمن هم دون سن 18 ومع ذلك لا تقدم هذه البرامج  باسم الدين المسيحي او اليهودي او حتى الاسلامي؟

يعني الشيخ عبد الرؤوف ناك مراته بالطريقة دي ... طيب انت حر يا شيخ  ... بس انك تعممها علينا على انها طريقة اسلامية ازهرية معتمدة لنيك النسوان في ليل الدخلة ... دي تخينة اوي يا شيخ ؟

ولجماعة محطة روتانا واوربيت نسأل : يا ترى هل سمح الامير الوليد مثلا لابنته العروس ريم مشاهدة حلقة عمر اديب قبل زفافها الاخير الذي احيته مغنيات يبدو ان لديهن خبرات واسعة في الرضاعة ورفع الارجل ؟

مجرد سؤال ؟

http://www.arabtimes.com/2007/Feb/39.html